본문 바로가기

liveacademy[빨간모자쌤]

[englishexercises] sun,Jan,8,2023 전치사-Part4

SMALL

1. ~에 가봤다.

2. 4년 전쯤이었다.

3.(누구)랑

4.(어디에) 1 주일 정도 있었다.

5.아주 작은 호텔에서 묵었다.

 

저는 일본에 두번 가봤는데요,

두 번째가 (한) 4년전 쯤이였어요.

엄마랑 같이 가서 1주일 정도 있었어요.

 

아주 작은 호텔에서 묵었어요.

안에서 시간을 많이 보낼 생각은 없었거든요.

 

I've been to Japan twice

The second time was (about) 4 years ago.

I went with my mother (and) we were there for about a week.

 

We stayed in a really small hotel

because we weren't planning to spend a lot of time inside.

 

 

LIST